Komentarišemo članak pod naslovom: Nastavnik šutnuo učenika
Nastavnik istorije u
osnovnoj školi Rastko Nemanjić Sava u Novom Pazaru šutnuo je učenika sedmog
razreda, nakon čega je škola protiv njega pokrenula disciplinski postupak. Porodica je dečaka odvela u
bolnicu, a ta ustanova slučaj je prijavila policiji.
Majka učenika Senada Lekpek izjavila je novinarima da se incident dogodio u sredu na odmoru uoči drugog časa, kada je njen sin u druga uperio laser od igračke u trenutku kada je naišao nastavnik istorije Ašir Rebronja, koji ga je zbog tog postupka šutno.
Udareni učenik, prema rečima majke, bio je okrenut leđima
prema nastavniku kada je ušao u prostoriju i kada su ga drugi učenici upozorili
on je prestao sa igrom.
Nastavnik je prvo rekao učeniku da će da ga šutne i zatim
to i učinio, navela je Lekpek, dodajući da je čula da to Rebronji nije prvi put
i da je ranije već udario jednog učenika.
Porodica je dečaka odvela u bolnicu, gde lekar nije
konstatovao veće povrede, već ogrebotinu, ali je ta ustanova slučaj prijavila
policiji, kazala je majka.
"Trebalo je da ga kazni, da mu da jedinicu i istera
ga sa časa, a ne da ga šutira. Moje dete je možda bilo krivo, ali on nije
trebalo tako da postupi", rekla je Lekpek.
Psiholog škole Muradija Klimenta je kazala da je škola, u
skladu sa propisima, uzela izjave od učenika, predstavnika odeljenske zajednice
i nastavnika, da je direktor upoznao nastavničko veće i da je pokrenut
disciplinski postupak protiv nastavnika Rebronje.
Klimenta je za kolegu Rebronju imala reči hvale, navodeći
da je savestan i odgovoran radnik škole, kao i da je imao odličnu saradnju sa
učenicima.
Ona tvrdi i da je udareni dečak nestašan i da nije baš
sjajan đak.
Izvor :
E Novine
Igor
Vlahović Igor:
Kada mi je nedavno, jedan moj saradnik i dobar prijatelj rekao da, u slučajevima pedofilije, genocidnih čišćenja, i sl., podržava smrtnu kaznu, kao pravnu meru, moram priznati da mi nije bilo nimalo prijatno, jer bezuslovno verujem da je Gospod jedini sudija.
Ipak,
moram da priznam i to, kako sam, gledajući razne amebe, bičare i trepljare u
srpskim državnim institucijama, počevši od lopova iz visoke politike i
ekonomije, preko brojnih korumpiranih, lenjih i nestručnih sudija, nastavnika,
lekara, advokata, pa sve do nadrkanih šalteruša i ostalih parazita na državnim
jaslima, nebrojeno puta poželeo da ih stave na električnu stolicu.
Možda
sam ovakvim mislima činio pred Gospodom greh,…
Gospod
neka mi oprosti, ova pomisao, ponovo se javila u mojoj svesti, kada sam čuo, a
zatim i pročitao za zlodelo prof. monstruma Ašira R.
Ma šta god neko uradio, niko
nema prava da mu uništava lični identitet i integritet.
Posebno, ako je u pitanju dete,
čija se ličnost još uvek formira i na koju sve ovo ostavlja neminovne
posledice. U slučaju njegovog problematičnog ponašanja u školi, postoji
jednostavno pravno rešenje, koje podrazumeva obavezu razrednog starešine, da ga
pošalje kod školskog pedagoga i psihologa, a ukoliko je problem ozbiljnijeg
karaktera, onda su školski pedagog i psiholog dužni da ga upute u Centar za
socijalni rad.
Ovim zlodelom, dotični prof.
monstrum nije počinio ni protivprirodni blud, kao ni masovni genocid, ali
sigurno je da je doprineo razvoju negativnih i destruktivnih emocija u
dečakovoj svesti i time, možda uticao na
formiranje nekakvog budućeg nasilnika i zločinca.
Užasnut sam i zgrožen, još
više, znajući da je ovo, ko zna koji po
redu slučaj nasilja,…Da je od samog nastanka školskog sistema u Srbiji, sve
izraženije fizičko nasilje i psihičko maltretiranje, koje se najčešće sprovodi
u vidu ignorisanja i verbalnog nipodaštavanja većine učenika, u cilju uzdizanja
oligarhijice “zlatnih učenika”, tj. uvlakara, i dece ambicioznih i bogatih
roditelja, što je nedvosmisleno doprinelo da danas, državne škole, umesto
vaspitno-obrazovnih institucija, više liče na vaspitno-popravne domove za
“regrutaciju” budućih apatičara ili nasilnika.
Reč je o klasičnoj pošasti
srpskog školstva, koja uništava srpsku mladost, na kojoj budućnost srpskoga
društva ostaje, što se, sasvim sigurno, ne može rešiti samo novčanom kaznom,
koju će, danas prof. monstrum Ašir, a
sutra, neki drugi profesor monstrum, da plati…A, onda, kao da se ništa nije
dogodilo, uz “blagoslov” direktora škole i nastavničkog kolegijuma, nastaviće
sa radom i
uništavanjem dece i omladine.
Stoga, ukoliko svojoj deci
želimo život u nekom ljudskijem i normalnijem društvu, no što je ovo naše, apelujem na vas, dragi roditelji - Krajnje
je vreme da se uhvatite u koštac sa pošasti srpskoga školstva, i čim primetite
kako vaše dete, na bilo koji način, postaje žrtva nekog profesora monstruma,
poput dotičnog Ašira, ne oklevajte, i ne birajte mentalna sredstva da isterate
PRAVDU ZA SVOJE DETE.
Ako do sada niste, dobro
upamtite i osvestite - Škola je vaspitno-obrazovna institucija, i u
procesu formiranja jedne ličnosti, odnosno, jednoga društva, podjednako
relevantan faktor, kao što je porodica i, u savremenom društvu, mass mediji.
Možda
sam, pomislivši o uvodjenju smrtne kazne, počinio pred Gospodom greh,…
Gospod neka mi oprosti ovu misao, ali, ja samo želim život u jednom normalnom
društvu, u kome ćemo biti od Boga ljubljeni ljudi,...ljudi, koji probleme ne
rešavaju nasiljem, već razumevanjem i rečju, po čemu se, zapravo, i razlikujemo
od ostalih živih bića.
Želim samo da Gospod počne ponovo da
nas ljubi...Da ponovo postanemo ljudi, koji žive u skladu sa Njegovom
bezuslovnom ljubavlju, pravdom, milošću i samilošću.
Vesna Veizović – novinar, kolumnista:
Ako se ima u vidu da su danas škole poluprivatne i da radna mesta ne popunjavaju kadrovi koji su se školovali da bi obrazovali decu, već se prosvetni radnici skupljaju s`koca i konopca, odnosno po sistemu kupovine radnih mesta, uopšte ne čudi ovakvo ponašanje.
Mada, ovaj slučaj treba sagledati sa više strana, pre svega profesor koji je ovako postupio je pred penzijom. To je jedna od vrlo bitnih činjenica koje oni što su organizovali ovakav obrazovni sistem ne uzimaju u obzir, odnosno koliko strpljenja i mogućnosti da izađu na kraj sa današnjim generacijama imaju stariji prosvetni radnici i koja bi trebala biti starosna granica rada sa decom. Međutim, kako u ovoj zemlji ništa nije uređeno, sasvim moguće namerno tako se ni ovo pitanje ne postavlja javno.
Čitav školski sistem se nalazi u jednom haosu u kom deca najviše ispaštaju. Po nekim procenama 70% dece nakon završenog osmogodišnjeg obrazovanja je potpuno nepismeno, nastavnici nemaju strpljenja za njih, gradivo je preopširno, u pojedinim školama prosvetni radnik postoji u učionici da bi zadržao decu unutar ta četiri zida.
Tu je već drugi problem na snazi, još jedno pravo u moru prava, dečijih prava po kojim taj prosvetar ne sme ni da podvikne na đaka ne bi li ga tobože uvredio. Samim tim su se i deca, odnosno đaci osilili, znajući svoja prava oni ih koriste kako god stignu. Nekada je bilo sasvim normalno da učitelj povisi glas na učenike, pa čak i da podeli neku packu, ali su zato đaci nakon četri razreda osnovne škole izlazili pismeni, kulturni i naučeni redu, čega danas uopšte nema.
Naravno da nije normalno nekoga udariti nogom u glavu, ukoliko to nije preterivanje i izvlačenje lošeg učenika od nekakve druge kazne, ali smatram da je današnji sistem toliko labav da je cela škola postala besmislena, jer đaci ne odlaze da bi išta naučili u školi, već da bi negde proveli osam sati dnevno a da to nije ulica.
Vesna Veizović – novinar, kolumnista:
Ako se ima u vidu da su danas škole poluprivatne i da radna mesta ne popunjavaju kadrovi koji su se školovali da bi obrazovali decu, već se prosvetni radnici skupljaju s`koca i konopca, odnosno po sistemu kupovine radnih mesta, uopšte ne čudi ovakvo ponašanje.
Mada, ovaj slučaj treba sagledati sa više strana, pre svega profesor koji je ovako postupio je pred penzijom. To je jedna od vrlo bitnih činjenica koje oni što su organizovali ovakav obrazovni sistem ne uzimaju u obzir, odnosno koliko strpljenja i mogućnosti da izađu na kraj sa današnjim generacijama imaju stariji prosvetni radnici i koja bi trebala biti starosna granica rada sa decom. Međutim, kako u ovoj zemlji ništa nije uređeno, sasvim moguće namerno tako se ni ovo pitanje ne postavlja javno.
Čitav školski sistem se nalazi u jednom haosu u kom deca najviše ispaštaju. Po nekim procenama 70% dece nakon završenog osmogodišnjeg obrazovanja je potpuno nepismeno, nastavnici nemaju strpljenja za njih, gradivo je preopširno, u pojedinim školama prosvetni radnik postoji u učionici da bi zadržao decu unutar ta četiri zida.
Tu je već drugi problem na snazi, još jedno pravo u moru prava, dečijih prava po kojim taj prosvetar ne sme ni da podvikne na đaka ne bi li ga tobože uvredio. Samim tim su se i deca, odnosno đaci osilili, znajući svoja prava oni ih koriste kako god stignu. Nekada je bilo sasvim normalno da učitelj povisi glas na učenike, pa čak i da podeli neku packu, ali su zato đaci nakon četri razreda osnovne škole izlazili pismeni, kulturni i naučeni redu, čega danas uopšte nema.
Naravno da nije normalno nekoga udariti nogom u glavu, ukoliko to nije preterivanje i izvlačenje lošeg učenika od nekakve druge kazne, ali smatram da je današnji sistem toliko labav da je cela škola postala besmislena, jer đaci ne odlaze da bi išta naučili u školi, već da bi negde proveli osam sati dnevno a da to nije ulica.
Dejan Vukićević - Udruženje
gradjana PRAVDA I PRAVO (link ka stranici grupe na fb - https://www.facebook.com/groups/pravdaipravo/?fref=ts)
Šta
uopšte reći sem da opšti pad morala, ne vaspitanje iz kuće kao i DEMOKRATIJA u
školama dovode do ponižavanja, kako đaka tako i nastavnika.
Siguran
sam da su nam zdravija, kulturnija, vaspitanija, na kraju krajeva i uspešnija
deca bila kada se u školama znalo KO KOSI A KO VODU NOSI.
Kad ovo kažem ne
opravdavam bilmeza profesora, koji je šutnuo dete ali ne mogu da pravdam ni
postupke dece koja na sve moguće načine srozavaju autoritet nastavnog kadra u
školama koristeći se PRAVIMA i roditeljskom podrškom.
Sve više je tužbi protiv
vaspitača, učitelja, nastavnika, profesora zbog NAVODNIH RIGOROZNIH kazni prema
učenicima, a pitam se hoće li roditelji odgovarati što nemaju vremena da
vaspitaju svoju decu, pa im čak teorijom relativiteta pravdaju sve greške pa
čak i zlodela. Vidim, roditelji burno reguju i kada im deca provedu neko vreme
u ćošku i nikada nisu kriva deca, već uvek nastavnici. Pristrasna i nerealna
opravdanja i nebriga vode decu na ulicu, a kasnije u zatvore ili na lečenja od
bolesti zavisnosti.
Došli smo u situaciju da roditelji u samoživom pohodu, a
jureći karijeru nemaju vremena da vaspitaju decu i prepuštaju decu, već uveliko
trulom društvu i prevejanim političarima, kriminalcima, narkodilerima i ostalom
korovu Srbskog društva. A onda svoj nehuman odnos prema deci pravdaju i opet
brane i pokrivaju sve gluposti koje prave, pa čak i maltretiranja nastavnog
kadra.
Mario Milovanović – poznati bloger i istaknuti funkcioner KP Srbija:
Nije ga trebao šutirati, štap je mnogo elegantniji.
Skoro sam pročitao jednu lepu misao koja kaže da smo toliko okupirani željom da
ostavimo bolji svet svojoj deci, da zaboravljamo da ostavimo bolju decu našem
svetu. Ne treba gledati na ovo jednostrano. Postoji tu i prošlost.
Sećam se ja
svojeg školovanja i koliko sam puta zaradio ne samo šut, nego jedne dobre
batine. Tako je pitanje i koliko je, svojim prethodnim ponašanjem a ne samo tim
postupkom, taj dečak izazvao da nastavnik na kraju tako reaguje. Ne bih
kažnjavao nastavnike zbog toga možda bi im dao čak i veća ovlašćenja, ali bi
motrio na zloupotrebu. I sam sam u
osnovnoj školi dobio šamar od nastavnika. Gledano iz ove perspektive današnjeg
ja, veoma zaslužen šamar.
Danko Marin – pesnik, pisac, aforističar, novinar, publicista:
Sirotani
- budimo bolji, da bi nam bilo bolje!
Nastavnik mislio da se radi o oružju? A priori – nestaško i ne baš sjajan đak: uvek
kriv? Nije moguće u ovakvom slučaju ne biti „đavolji advokat“ , bilo koja
strana da se uzme u odbranu! Ne ispustimo iz vida ni „prosvetarsku omertu“
nastavnika i učenika, gde je nastavnička pogubnija usled ekonomske povezanosti,
jer nikada se ne zna kad će neki kolega, ili ...(JA!?) morati da se osloni na
„kolegijalnost&solidarnost“ mafijaškog tipa?
Stanje u srpskoj prosveti nije
alarmirajuće, ne postoji mogućnost da bilo koji alarm pokrene aktivnost da se
kvalitativno popravi otužno „obrazovanje&vaspitanje“...Iz ovog posebnog
slučaja da se ide ka opštem ... – nema smisla, svi znaju o kakvom se živom
blatu radi!
Nego
– gde se ne dešavaju ovakvi ekscesi ? Kod privatnika batice, kod privatnika !
Tamo nema ni zapostavljanja obrazovanja, Ni ignorisanja VASPITANJA, a i
nastavni kadar ima drugačije
filtriranje. Rešavaće se ovaj nesrećni nesretluk „sretanja“ nastavnika
Rebronje i učenika Lakpeka kroz sistem, ali poruka svima u tom sistemu je
napisana u mom naslovu komentara :
SIROTANI – BUDIMO BOLJI, DA BI NAM BILO BOLJE !!!
Ne znam odakle da pocnem... Naravno od vas Igore... Osudjujem postupak nastavnika i pitam se istovremeno gde nesta pedagog u njemu? Ja kao baka, mozda ne bih "smrtnu kaznu", ali bih ga zgromila... Bogu hvala da su ucesnici u ovoj diskusiji trezvenije razmislaji i spustili me na zemlju... Napomenula bih samo da je obostrana krivica, s tim da smatram da deca sa sobom nose od "kuce" vaspitanje, sto znaci da krivicu snose najvise roditelji, sto zbog ovog "ubrzanog" tempa zivota ne posvecuju dovoljno paznje deci... Hvala vam na misljenjima i sto posvecujete paznju skolstvu i svemu sto skolstvo dotice...
ОдговориИзбришиO Boze ima li te ??? Strasno !!! Nastavnik da { sutne } ucenika !!! I jos ga pravda skola to boze ucenik je nestasan ? A uvek postoji pozadina, valjda takvog ucenika taj neko (pedagog pozove na razgovor........} ma kome Bog nije ujak e ??? ( NEMA PAZI SAMO GAZI )
ОдговориИзбришиanas u ovom okrutnom svijetu ništa nije nemoguće i ništa više nije sveto pa i obrazovne ustanove koje liče više na bojište nego na odgoj.......
ОдговориИзбришиSve je u rukama vaspitaca.Djaci vole tolerantnost,objektivnost,razumjevanje,nikakvu nadredjenost a postepeno i sami pocnu uzvracati.Vole i strogost kad je neophodna,razgovor sa njima donosi najbolje mišljenje.Nastavnik treba da zna kad uz njhovu saradnju treba reagovati,tako se stvara maksimalna jedinstvenost i pozitivan odnos prema nastavi a najviše oni od toga imaju jer kroz rad,red postizu ono što im za zivot treba.........
ОдговориИзбришиToga sam se uvek bojala jer da mi neko udari cerku bila bi na tv pa na sudu pa u zatvor!Sigurna sam u to
ОдговориИзбришиSavremeno drustvo je oduzolo skoli a time i onima koji rade u njoj kao i onima koji je pohadjaju, oduzelo im je dostojanstvo i pravi razlog postojanja: OBRAZOVANJE I VASPITANJE. Savremeno drustvo hoce potrosace, a ne obrazovane mlade ljude. Pritisak "demokratskih reformi" i "zabavne skole" upotpunosti je unistio skolu i njen tradicionalnu ulogu koju je imala i u drustvu i u porodici. Status ljudi koji rade u skoli ravan je nuli, oduzeto im je bilo kakvo pravo sem da za drzavu "stede novac" i slede katstrofalno lose nastavne planove i pedagoske trendove... I sad dosao djavo po svoje. Istinski pedagozi, beze iz skola, u skoli vise nema ucenja sem dresure potrosaca. Roditelji su zbunjeni, deca izgubljena, prosvetni radnici u tradicionalnom smislu reci, nemaju vise pravo na postojanje. I to je to... I zato su vrata skole otvorena za one najgore medju najgorima, a nekad je bilo suprotno, za skolskim katedrama su bili najbolji medju najboljima. Jos je strasnije sto, nazalost, roditelji zmure pred ovakvim svrsenim cinom pred koji su dovedeni, i uglavnom, iz neznanja, podsticu jos vecu "demokratiju" u skoli. Vi danas imamo skolu u kojoj dete odlucuje sve a pedagog nista. Ko normalan ocekuje da dete moze imati odgovornost i nositi tako velike odluke na svojim nejakim ledjima? Niko normalan, al broj potrosaca i konzumenata raste, a broj istinski obrazovanih, oni koji MIsle, se smanjuje, bas kako je i planirano. Neko trlja ruke, posao dobro ide. Drzava se, preko skola, vise ne bavi vaspitanjem i obrazovanjem dece, vec "demokratizacijom". Dakle roditelji, sto ucinite sami ucinili ste, Prosvetne radnike smatrajte samo taocima jednog zlog sistema, koji ga zajedno sa vama trpe iz jednog jedinog razloga, straha od gladi.
ОдговориИзбришиSavremeno drustvo je oduzelo skoli a time i onima koji rade u njoj kao i onima koji je pohadjaju, oduzelo im je dostojanstvo i pravi razlog postojanja: OBRAZOVANJE I VASPITANJE. Savremeno drustvo hoce potrosace, a ne obrazovane mlade ljude. Pritisak "demokratskih reformi" i "zabavne skole" upotpunosti je unistio skolu i njenu tradicionalnu ulogu koju je imala i u drustvu i u porodici. Status ljudi koji rade u skoli ravan je nuli, oduzeto im je bilo kakvo pravo sem da za drzavu "stede novac" i slede katstrofalno lose nastavne planove i pedagoske trendove (koje, narano oni ne prave niti im je to omoguceno)... I sad dosao djavo po svoje. Istinski pedagozi, beze iz skola, u skoli vise nema ucenja sem dresure potrosaca. Roditelji su zbunjeni, deca izgubljena, prosvetni radnici u tradicionalnom smislu reci, nemaju vise pravo na postojanje. I to je to... I zato su vrata skole otvorena za one najgore medju najgorima, a nekad je bilo suprotno, za skolskim katedrama su bili najbolji medju najboljima. Jos je strasnije sto, nazalost, roditelji zmure pred ovakvim svrsenim cinom pred koji su dovedeni, i uglavnom, iz neznanja, podsticu jos vecu "demokratiju" u skoli. Mi danas imamo skolu u kojoj dete odlucuje sve a pedagog nista. Ko normalan ocekuje da dete moze imati odgovornost i nositi tako velike odluke na svojim nejakim ledjima? Niko normalan, al broj potrosaca i konzumenata raste, a broj istinski obrazovanih, oni koji MIsle, se smanjuje, bas kako je i planirano. Neko trlja ruke, posao dobro ide. Renata, vaspitajte cerku, da niko od odrslih i ne dodje u to suludo iskusnje da je udari i ne brinite. Udaranje bilo koga je vec stanje da se dijagnostikuje teska bolest u sistemu, ta bolest u skoli, zove se "demokratska skola po meri deteta".
ОдговориИзбриши