Piše: Igor Vlahović Igor
Surfujući po internet portalima stekao sam utisak da su se, delegacije, muzički stručnjaci i vatreni fanovi iz bivših jugoslovenskih republika: Slovenije, Hrvatske, Makedonije i Crne Gore, prilično pomirili sa svojim lošim plasmanima na Eurosongu. Valjda su shvatili kako je stručni žiri, počeo da prednost daje kvalitetnoj muzici, a bo’me sve više i publika, te da bi naredne godine, trebalo svakako pametnije odigrati. Ali, u Srbiji tek počinje haos.
Dok autorka teksta
za ovogodišnju kompoziciju, legendarna Marina Tucaković, za sada mudro, nadam
se i pokajnički ćuti, autor muzičkog dela, Saša Milošević-Mare, iznosi teorije
o tome kako su Moje tri pokradene, a Maretov tast, mr. muzike Boki Milošević i
Biljana Krstić, jedna od glavnih članova selekcione komisije za izbor
kompozicije predstavnice na ESC, staju u odbranu časti srpske delegacije.
Podsetimo se Biljaninih i Bokijevih izjava:
- Biljana Krstić: Iznenađena sam, jer devojke dobro pevaju. Nema nikakvog pravila, a na Evrosongu vladaju neki drugi zakoni. Možda, da su imale atraktivniju pesmu možda bi bolje prošle, jer su mnogo slatke. Sledeći put možda treba poraditi na pesmi, ali opet kažem nema pravila.
- Boki Milošević: Sve je logično. Svi znamo kako Evropa gleda na nas i to je, izgleda, trajno orkestriran stav i bez obzira šta mi činili. To nema nikakve veze sa muzikom. Mogli smo da pošaljemo bilo koju pesmu i bilo kojeg pevača, isto bi bilo. Numera je odlična, vizuelno i muzički na najvišem nivou, ali neprolazak u finale nema veze sa pesmom. Posredi su viši interesi koji nemaju nakakve veze sa muzikom koja je uvek bila žrtva politike.
Pitam se samo, da li bi Mare, Bilja i Boki, dozvolili svojim, neosporno, talentovanim ćerkama da, pred celim svetom, brukaju sebe, njih, kao roditelje i kulturu čitave zemlje, pevajući tralala pesmičuljak, nalik rumunskoj produkciji druge klase, odevene u jeftine i kičaste krpice, poput radnica u javnim kućama nižeg, eventualno srednjeg reda, uz neumesno koketiranje na sceni.
Za Bokija nekako i da razumem, pošto brani čast svog zeta Mareta, ali što se izjave Biljane Krstić, tiče, ona je ipak članica selekcione komisije, gde se vrlo lako može steći utisak da bi i sledeće godine, zajedno sa svojom svitom, dopustila da se, pored mnogo talentovanih muzičara, Srbija ponovo obruka, zato što će čelnici nacionalnog servisa, potom, na internom takmičenju (Beosong), sami izabrati predstavnika, po principu ko plati više. Još da zlo bude veće, u dekadentnoj zemlji Srbiji, dovoljno novca, koji bi zadovoljio finansijske apetite čelnika, imaju samo industrijske kuće mladih i nedovoljno iskusnih talenata za jedno ovako ozbiljno takmičenje, kao što je Prva, ili pevaljke osrednjih sposobnosti, iza kojih stoje manji mafijaški klanovi.
Možda je, prilikom izbora finalista na Eurosongu, bilo i kradje, i vladavine nekih drugih zakona, i politike, ali, prolazak skoro svih, u većini na prvi pogled sterilnih, ali de facto muzički sadržajnih, produkcijski visoko profesionalno uradjenih, kvalitetno interpretiranih, i time trajnih kompozicija, u finale, na uštrb mnogih tralalajki, odradjivanih po modelu ove naše, sve navedene zakulisne radnje, u potpunosti, opravdava.
Surfujući po internet portalima stekao sam utisak da su se, delegacije, muzički stručnjaci i vatreni fanovi iz bivših jugoslovenskih republika: Slovenije, Hrvatske, Makedonije i Crne Gore, prilično pomirili sa svojim lošim plasmanima na Eurosongu. Valjda su shvatili kako je stručni žiri, počeo da prednost daje kvalitetnoj muzici, a bo’me sve više i publika, te da bi naredne godine, trebalo svakako pametnije odigrati. Ali, u Srbiji tek počinje haos.
Podsetimo se Biljaninih i Bokijevih izjava:
- Biljana Krstić: Iznenađena sam, jer devojke dobro pevaju. Nema nikakvog pravila, a na Evrosongu vladaju neki drugi zakoni. Možda, da su imale atraktivniju pesmu možda bi bolje prošle, jer su mnogo slatke. Sledeći put možda treba poraditi na pesmi, ali opet kažem nema pravila.
- Boki Milošević: Sve je logično. Svi znamo kako Evropa gleda na nas i to je, izgleda, trajno orkestriran stav i bez obzira šta mi činili. To nema nikakve veze sa muzikom. Mogli smo da pošaljemo bilo koju pesmu i bilo kojeg pevača, isto bi bilo. Numera je odlična, vizuelno i muzički na najvišem nivou, ali neprolazak u finale nema veze sa pesmom. Posredi su viši interesi koji nemaju nakakve veze sa muzikom koja je uvek bila žrtva politike.
Pitam se samo, da li bi Mare, Bilja i Boki, dozvolili svojim, neosporno, talentovanim ćerkama da, pred celim svetom, brukaju sebe, njih, kao roditelje i kulturu čitave zemlje, pevajući tralala pesmičuljak, nalik rumunskoj produkciji druge klase, odevene u jeftine i kičaste krpice, poput radnica u javnim kućama nižeg, eventualno srednjeg reda, uz neumesno koketiranje na sceni.
Za Bokija nekako i da razumem, pošto brani čast svog zeta Mareta, ali što se izjave Biljane Krstić, tiče, ona je ipak članica selekcione komisije, gde se vrlo lako može steći utisak da bi i sledeće godine, zajedno sa svojom svitom, dopustila da se, pored mnogo talentovanih muzičara, Srbija ponovo obruka, zato što će čelnici nacionalnog servisa, potom, na internom takmičenju (Beosong), sami izabrati predstavnika, po principu ko plati više. Još da zlo bude veće, u dekadentnoj zemlji Srbiji, dovoljno novca, koji bi zadovoljio finansijske apetite čelnika, imaju samo industrijske kuće mladih i nedovoljno iskusnih talenata za jedno ovako ozbiljno takmičenje, kao što je Prva, ili pevaljke osrednjih sposobnosti, iza kojih stoje manji mafijaški klanovi.
*Za neupućene, mnogi
znaju da su Moje tri otišle na Eurosong, tako što je produkcija Prve Srpske
dala veliki novac čelnicima RTS-a.
Možda je, prilikom izbora finalista na Eurosongu, bilo i kradje, i vladavine nekih drugih zakona, i politike, ali, prolazak skoro svih, u većini na prvi pogled sterilnih, ali de facto muzički sadržajnih, produkcijski visoko profesionalno uradjenih, kvalitetno interpretiranih, i time trajnih kompozicija, u finale, na uštrb mnogih tralalajki, odradjivanih po modelu ove naše, sve navedene zakulisne radnje, u potpunosti, opravdava.
Posebno, ako u obzir uzmemo ono krucijalno, da razvoju kulture hleba i igara (blud, pornografija, psihičko i fizičko nasilje, samo su neke od njenih odrednica) duž cele Evrope, kraja nema, i da je, štaviše, nažalost, sve progresivniji, gde je muzika, sasvim logično, kao najprisutnija umetnost u životu ljudi, već odavno, izvrgnuta najcrnjem ruglu, do mere, pitanja njenog opstanka, kao vrste umetnosti.
Umesto zaključka - Sve pohvale celokupnom timu Eurosonga, na tome što, poslednjih godina, sve više koristi ogroman uticaj, koji u muzičkom svetu i životu, ovaj muzički festival poseduje, sa najdivnijim ciljem - afirmacije dobre i kvalitetne muzike!
Umesto zaključka - Sve pohvale celokupnom timu Eurosonga, na tome što, poslednjih godina, sve više koristi ogroman uticaj, koji u muzičkom svetu i životu, ovaj muzički festival poseduje, sa najdivnijim ciljem - afirmacije dobre i kvalitetne muzike!
"Mogli smo da pošaljemo bilo koju pesmu i bilo kojeg pevača, isto bi bilo"....ne slazem so taj Boki.....zasto nije bilo tako sa Marija sherifovic? Zasto sa Zeljko ko vrlo dobro prosao iako meni vec zdosadio?
ОдговориИзбришиSlazem se sa celi tvoj tekst
interesantno razmisljanje, dobar je bio eurosong, dopada mi se pobednicka pesma, jedan od najboljih u poslenjih desetak godina, bravo za tekst
ОдговориИзбришиIGOR JE SKROZ U PRAVU
ОдговориИзбришиMa samo kad ti znaš ko je kome koliko platio. Ha! Putuj, igumane.
ОдговориИзбришиMeni licno se na Beosongu dopala pesma one druge tri devojke, kao i Marijina pesma, a pesma od Moje 3 mi je bila katastrofa, al' ajde. Svako treba da plati cenu svoje PREambicioznosti i trpanja tamo gde mu JOS UVEK nije mesto, valjda su toliko zelele da idu, i one same i oni koji stoje iza njih da se nisu ni zapitale ( a da ne kazem preispitale ) da li je to dobra odluka u tom momentu.. Inace, zapitah se ove godine kako to da je tim devojaka koje ucestvuju u pratnji naseg predstavnika Eurosonga uvek isti? Cerka Bokija Milosevica i iste dve devojke koje su bile pratnja i Mariji Serifovic i nekom ko nas je predstavljao i prosle godine, a ko je bio toliko "dobar" da ne mogu ni da se setim ko je, bile su i ove godine u timu, ali evo sad vidim da tu vladaju porodicni klanovi. A kad nema ko drugi onda je tu stari dobri Z. Joksimovic, kao da u ovoj zemlji ne postoji niko drugi ko mi mnogao jos i mnogo bolje sve to da odradi. Svi smo mi skloni da pricamo kako je Evrovizija trula, "Jao, pa zar to jos iko gleda?" i u tom stilu, ali isto talo je tacno da bas ti koji tako pricaju krisom gledaju, a otvoreno komentarisu sve, od muzike, nastupa, koreografije do kostima. I da, i ja se slazem da je ove godine bilo toliko dobrih pesama, sto se mene tice mogli su svi da pobede iz finalne veceri. Isto tako ako hocemo da budemo iskreni slozicemo se da Evrovizija jedan divan dogadjaj i jedinstvena prilika da se predstavimo u sto boljem svetlu, ali tesko da je to moguce kod nas gde kvalitet ne moze da prodje, vec samo gradiozan ego, licne sujete, bolesne ambicije ( i kao takve nicim opravdane ), i sl.
ОдговориИзбриши